CITY OF MISSISSAUGA - Approval for variance from the Liquid Fuels Handling Code

La traduction française de cet avis n'est pas disponible. Nous nous excusons pour le dérangement.

Type d'acte: Approval for variance from the Liquid Fuels Handling Code

Numéro du REO
019-2898
Numéro de référence du ministère
SR 2981928
Type d'avis
Instrument
Loi
Technical Standards & Safety Act, 2000
Affiché par
Technical Standards and Safety Authority (TSSA)
Étape de l'avis
Décision
Décision publiée
Période de consultation
Du 22 décembre 2020 au 21 janvier 2021 (30 jours) Fermé
Dernière mise à jour

Cette consultation a eu lieu :

du 22 décembre 2020
au 21 janvier 2021

Résumé de la décision

The variance is approved.

Détails de l'emplacement

Adresse du site

135 LAKEFRONT PROMENADE
MISSISSAUGA, ON
L5E 3G9
Canada

Détails de l'emplacement du site

marina

Carte de l'emplacement du site

L'épingle de localisation correspond à la zone approximative où a lieu l’activité environnementale.

Afficher cet emplacement sur une carte opens link in a new window

Promoteur(s)

CITY OF MISSISSAUGA
135 LAKEFRONT PROMENADE
MISSISSAUGA, ON
L5E 3G9
Canada

Détails de la décision

The City of Mississauga may abandon two lines of single-wall FRP 3-inch (75 mm) piping in place at the municipal marina.

The piping has been vacuumed cleaned to remove any residual fuel.  It has passed a pressure test and the piping will be capped at both ends.

Commentaires reçus

Par l'entremise du registre

0

Par courriel

0

Par la poste

0
Consulter les commentaires soumis par l'entremise du registre

Documents justificatifs

Consulter les documents en personne

Certains documents justificatifs peuvent ne pas être accessibles en ligne. Si tel est le cas, vous pouvez demander à consulter les documents en personne.

Veuillez communiquer avec le bureau mentionné ci-dessous pour savoir si les documents sont accessibles.

How to Appeal

Cet avis de décision peut être porté en appel. Vous avez jusqu’à 15 jours à partir du 22 janvier 2021 pour entamer le processus d’appel.

Veuillez lire les renseignements suivants attentivement pour en savoir plus sur le processus d’appel.

Comment interjeter appelClick to Expand Accordion

If you’re an Ontario resident, you can start the process to appeal this instrument decision.

First, you’ll need to seek leave (i.e. get permission) from the relevant appellate body to appeal the decision.

If the appellate body grants leave, the appeal itself will follow.

Seek leave to appeal

To seek leave to appeal, you need to do these three things:

  1. prepare your application
  2. provide notice to the minister
  3. mail your application to three parties

1. Prepare your application

You’ll need to prepare an application. You may wish to include the following things in your application:

  1. A document that includes:
    • your name, phone number, fax number (if any), and/or email address
    • the ERO number and ministry reference number (located on this page)
    • a statement about whether you are a resident in Ontario
    • your interest in the decision, and any facts you want taken into account in deciding whether you have an interest in the decision
    • the parts of the instrument that you’re challenging
    • whether the decision could result in significant harm to the environment
    • the reason(s) why you believe that no reasonable person – having regard to the relevant law and to any government policies developed to guide decisions of that kind – could have made the decision
    • the grounds (facts) you’ll be using to appeal
    • the outcome you’d like to see
  2. A copy of the instrument (approval, permit, order) that you you are seeking leave to appeal. You’ll find this in the decision notice on the Environmental Registry
  3. Copies of all supporting documents, facts and evidence that you’ll be using to appeal
What is considered

The appeal body will consider the following two questions in deciding whether to grant you leave to appeal:

  1. is there is good reason to believe that no reasonable person, with respect to the relevant law and to any government policies developed to guide decisions of that kind, could have made the decision?
  2. could the decision you wish to appeal result in significant harm to the environment?

2. Provide your notice

You’ll need to provide notice to the Minister of the Environment, Conservation and Parks that you’re seeking leave to appeal.

In your notice, please include a brief description of the:

  • decision that you wish to appeal
  • grounds for granting leave to appeal

You can provide notice by email at minister.mecp@ontario.ca or by mail at:

College Park 5th Floor, 777 Bay St.
Toronto, ON 
M7A 2J3

3. Mail your application

You’ll need to mail your application that you prepared in step #1 to each of these three parties:

  • appellate body
  • issuing authority (the ministry official who issued the instrument)
  • proponent (the company or individual to whom the instrument was issued)

Autorité compétente
Sam Sadeghi
Director, Fuels Safety

Fuels Safety
345 Carlingview Drive
Toronto, ON
M9W 6N9
Canada

416-734-3424

Proponent(s)

CITY OF MISSISSAUGA
135 LAKEFRONT PROMENADE
MISSISSAUGA, ON
L5E 3G9
Canada


Organe d’appel

The Registrar
Divisional Court (Toronto Region)
130 Queen Street West
Osgoode Hall - Room 174
Toronto 
M5H 2N5 
Phone: (416) 327-5100 
Fax: (416) 327-5549


Inclure les éléments suivants:

Numéro du REO
019-2898
Numéro de référence du ministère
SR 2981928

Il ne s'agit pas d'un avis juridique. Veuillez vous reporter à la Charte des droits environnementaux de 1993 pour connaître les exigences exactes prévues par la loi. Consultez un avocat si vous avez besoin d'aide avec le processus d'appel.

Communiquer avec nous

S'inscrire pour obtenir des avis

Nous vous enverrons des avis par courriel accompagnés de toute mise à jour liée à cette consultation. Vous pouvez modifier vos préférences relatives à l'avis en tout temps en allant à votre page de profil où se trouvent vos paramètres.

Suivre cet avis

Proposition initiale

Numéro du REO
019-2898
Numéro de référence du ministère
SR 2981928
Type d'avis
Instrument
Loi
Technical Standards & Safety Act, 2000
Affiché par
Technical Standards and Safety Authority (TSSA)
Proposition affichée

Période de consultation

22 décembre 2020 - 21 janvier 2021 (30 days)

Détails de la proposition

A variance is required because clause 2.4.2.1. of the Liquid Fuels Handling Code 2017 requires that, when an underground storage tank system is out of service, the owner shall remove the tank and piping from the ground.

 

Why Code Cannot be Met

The municipality is installing new piping at the marina (see Environmental Registry of Ontario [ERO] case # 019-2578).  They had originally intended to remove the old piping.  However, it is covered by an unsupported stone block wall at the seawall end of the site and is buried about 1.35 metres (4.5 feet) below ground level around the main property.  On one side of the stone block wall are numerous power wires to the docks.

At the existing underground fuel tank, the pipe is more than 1.5 metres deep, runs underneath trees and foliage and is close to two electrical boxes. To excavate more than 1.5 metres deep and remove the existing fuel piping, the City would have to move the unsupported stone block wall, rip-rap (i.e. human-placed rock or other material used to protect shoreline structures against scour and water, wave, or ice erosion), and electrical cables along the width of the trench at the seawall, and then re-install them.  In addition, established trees and foliage near the underground tank would have to be removed.

Reasonable Safety Measures

To ensure that sludge from the pipe does not enter the environment, the piping has been vacuumed clean to remove any residual fuel. The City of Mississauga is proposing to pressure test the piping at 50 psig for two hours with nitrogen. Once proven tight, the pipes would be capped at both ends before being abandoned in place.

 Not sure outboard is a common term to most people

Documents justificatifs

Consulter les documents en personne

Certains documents justificatifs peuvent ne pas être accessibles en ligne. Si tel est le cas, vous pouvez demander à consulter les documents en personne.

Veuillez communiquer avec le bureau mentionné ci-dessous pour savoir si les documents sont accessibles.

Commentaire

La consultation est maintenant terminée.

Cette consultation a eu lieu 22 décembre 2020
au 21 janvier 2021

Communiquer avec nous