Valerie Falls General Partner Limited as general partner for and on behalf of Valerie Falls Limited Partnership - Environmental Compliance Approval (sewage)

La traduction française de cet avis n'est pas disponible. Nous nous excusons pour le dérangement.

Type d'acte: Environmental Compliance Approval (sewage)

Numéro du REO
019-0495
Numéro de référence du ministère
5346-BDRHGG
Type d'avis
Instrument
Loi
Environmental Protection Act, R.S.O. 1990
Affiché par
Ministry of the Environment, Conservation and Parks
Étape de l'avis
Décision
Décision publiée
Période de consultation
Du 29 août 2019 au 13 octobre 2019 (45 jours) Fermé
Dernière mise à jour

Cette consultation a eu lieu :

du 29 août 2019
au 13 octobre 2019

Résumé de la décision

Approval has been granted for the establishment of Industrial Sewage Works for the collection, treatment and disposal of stormwater and drainage water from the existing Valerie Falls Hydroelectric Generating Station (GS).

Détails de l'emplacement

Adresse du site

Valerie Falls Road
Township of Atikokan, ON
Canada

Carte de l'emplacement du site

L'épingle de localisation correspond à la zone approximative où a lieu l’activité environnementale.

Afficher cet emplacement sur une carte opens link in a new window

Promoteur(s)

Valerie Falls General Partner Limited as general partner for and on behalf of Valerie Falls Limited Partnership
181 Bay Steet
Toronto, ON
M5J 2T3
Canada

Détails de la décision

Establishment of stormwater management at the location of the existing hydropower station is approved for the collection, treatment and disposal of drainage water effluent from the existing Valerie Falls Hydroelectric Generating Station (GS), with a generating capacity of 10 MW, equipped with two (2) Turbine Units, two (2) Generator Units, two (2) Turbine.

There were no comments from any stakeholders.

Commentaires reçus

Par l'entremise du registre

0

Par courriel

0

Par la poste

0
Consulter les commentaires soumis par l'entremise du registre

Documents justificatifs

Consulter les documents en personne

Certains documents justificatifs peuvent ne pas être accessibles en ligne. Si tel est le cas, vous pouvez demander à consulter les documents en personne.

Veuillez communiquer avec le bureau mentionné ci-dessous pour savoir si les documents sont accessibles.

How to Appeal

Cet avis de décision peut être porté en appel. Vous avez jusqu’à 15 jours à partir du 22 septembre 2020 pour entamer le processus d’appel.

Veuillez lire les renseignements suivants attentivement pour en savoir plus sur le processus d’appel.

Comment interjeter appelClick to Expand Accordion

For instrument decisions published on or after June 1, 2021, please refer to the updated instructions for information on how to appeal a decision.

Appeal process for decisions published before June 1, 2021

If you’re an Ontario resident, you can start the process to appeal this instrument decision.

First, you’ll need to seek leave (i.e. get permission) from the relevant appellate body to appeal the decision.

If the appellate body grants leave, the appeal itself will follow.

Seek leave to appeal

To seek leave to appeal, you need to do these three things:

  1. prepare your application
  2. provide notice to the minister
  3. mail your application to three parties

1. Prepare your application

You’ll need to prepare an application. You may wish to include the following things in your application:

  1. A document that includes:
    • your name, phone number, fax number (if any), and/or email address
    • the ERO number and ministry reference number (located on this page)
    • a statement about whether you are a resident in Ontario
    • your interest in the decision, and any facts you want taken into account in deciding whether you have an interest in the decision
    • the parts of the instrument that you’re challenging
    • whether the decision could result in significant harm to the environment
    • the reason(s) why you believe that no reasonable person – having regard to the relevant law and to any government policies developed to guide decisions of that kind – could have made the decision
    • the grounds (facts) you’ll be using to appeal
    • the outcome you’d like to see
  2. A copy of the instrument (approval, permit, order) that you you are seeking leave to appeal. You’ll find this in the decision notice on the Environmental Registry
  3. Copies of all supporting documents, facts and evidence that you’ll be using to appeal
What is considered

The appeal body will consider the following two questions in deciding whether to grant you leave to appeal:

  1. is there is good reason to believe that no reasonable person, with respect to the relevant law and to any government policies developed to guide decisions of that kind, could have made the decision?
  2. could the decision you wish to appeal result in significant harm to the environment?

2. Provide your notice

You’ll need to provide notice to the Minister of the Environment, Conservation and Parks that you’re seeking leave to appeal.

In your notice, please include a brief description of the:

  • decision that you wish to appeal
  • grounds for granting leave to appeal

You can provide notice by email at minister.mecp@ontario.ca or by mail at:

College Park 5th Floor, 777 Bay St.
Toronto, ON 
M7A 2J3

3. Mail your application

You’ll need to mail your application that you prepared in step #1 to each of these three parties:

  • appellate body
  • issuing authority (the ministry official who issued the instrument)
  • proponent (the company or individual to whom the instrument was issued)

Autorité compétente
Fariha Pannu
Manager

Environmental Assessment and Permissions Branch
1st Floor, 135 St Clair Ave W
Toronto, ON
M4V 1P5
Canada

416-314-7092

Proponent(s)

Valerie Falls General Partner Limited as general partner for and on behalf of Valerie Falls Limited Partnership
181 Bay Steet
Toronto, ON
M5J 2T3
Canada


Organe d’appel

Environmental Review Tribunal
Attention: The Secretary
655 Bay Street
Floor 15
Toronto, Ontario
M5G 1E5
(416) 212-6349
(866) 448-2248
OLT.Registrar@ontario.ca

About the Environmental Review Tribunal


Inclure les éléments suivants:

Numéro du REO
019-0495
Numéro de référence du ministère
5346-BDRHGG

Il ne s'agit pas d'un avis juridique. Veuillez vous reporter à la Charte des droits environnementaux de 1993 pour connaître les exigences exactes prévues par la loi. Consultez un avocat si vous avez besoin d'aide avec le processus d'appel.

Communiquer avec nous

Contact

S'inscrire pour obtenir des avis

Nous vous enverrons des avis par courriel accompagnés de toute mise à jour liée à cette consultation. Vous pouvez modifier vos préférences relatives à l'avis en tout temps en allant à votre page de profil où se trouvent vos paramètres.

Suivre cet avis

Proposition initiale

Numéro du REO
019-0495
Numéro de référence du ministère
5346-BDRHGG
Type d'avis
Instrument
Loi
Environmental Protection Act, R.S.O. 1990
Affiché par
Ministry of the Environment, Conservation and Parks
Proposition affichée

Période de consultation

29 août 2019 - 13 octobre 2019 (45 days)

Détails de la proposition

This proposal is for a new Environmental Compliance Approval (Industrial Sewage) for Valerie Falls General Partner Limited as general partner for and on behalf of Valerie Falls Limited Partnership for the installation of an effluent management system serving the Vallerie Falls Hydroelectric Generating Station located in the Township of Atikokan, County of Rainy River, Ontario.

The effluent management system is designed for the collection, treatment and removal of potential oil and other hydrocarbons from wastewater accumulated in the Station's sump pit and pump-treated water from the sump pit prior to discharge into the Seine River.

Documents justificatifs

Consulter les documents en personne

Certains documents justificatifs peuvent ne pas être accessibles en ligne. Si tel est le cas, vous pouvez demander à consulter les documents en personne.

Veuillez communiquer avec le bureau mentionné ci-dessous pour savoir si les documents sont accessibles.

Commentaire

La consultation est maintenant terminée.

Cette consultation a eu lieu 29 août 2019
au 13 octobre 2019

Communiquer avec nous

Contact